نحوه برخورد پرستاران با بیمار در روند بهبود وی بسیار تاثیر گذار می باشد و امروزه با روند رو به رشد
و تقاضا برای دریافت خدمات درمان در منزل این مساله پر رنگ تر شده است.
با بیمار مهربان باشید
یکی از بهترین راه ها برای آرام کردن یک بیمار بی حوصله و عصبانی مهربان بودن با وی است.
پرستار بیمار باید این مساله را درک کند که بیماری می تواند موجب کم اعصاب شدن و استرس بیمار می شود
و به همین خاطر وی را درک کرده و با مهربانی و احترام با وی برخورد نماید.
و پرستار بیمار باید به گونه ای با بیمار رفتار کند که بیمار بداند
که کارهای درمانی وی برای پرستار دارای اهمیت می باشد.
پرستار بیمار بایستی از بحث کردن دوری کند
ممکن است تا بیمار عصبی و ناراحت باشد و با پرستار بحث کند
در این شرایط پرستار نباید وارد بحث با بیمار شود و در کمال آرامش با بیمار صحبت کند.
در هر شرایطی بایستی پرستار بابت مشکلات پیش آمده از بیمار عذرخواهی کرده
و به وی اطمینان خاطر دهد که مشکلات وی حل خواهد شد.
پرستار بایستی حدود و زمانبندی مشخصی را تعیین کند
برخی اوقات بعضی از بیماران درخواست های غیر عقلانی و تمام نشدنی دارند
که در این مواقع بایستی پرستار بیمار محدودیت هایی را در نظر بگیرد
تا بدین ترتیب تشدید تنش ها توسط بیمار نیز محدود شود.
پرستار نبایست تمامی موضوع را در ذهن خود نگه دارد
ممکن است که بیمار با پرستار خود دچار کش مکش و جر و بحث شود
و همین مساله پرستار را دچار ناراحتی کند، این ناراحتی بعد از جدایی عادی و طبیعی است
ولی پرستار باید همه ی آن ها را فراموش کرده و احساسات منفی را از خود دور کند
تا بتوانید با آرامش کامل کارهای درمانی بیمار را دنبال کنید.